woensdag 25 april 2012

ECHT HEMA...

Vanmorgen liep ik even de HEMA binnen om te kijken of ze nog leuke dingen hebben. En ja hoor onderin een schap stonden daar een aantal bollen textielgaren of te wel zpagetti. Aan de ene kant dacht ik hé wat leuk, maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel een beetje jammer. Want de hema hoeft niet alles wat leuk is te verkopen, soms moeten bepaalde produkten ook een beetje uniek blijven...
Maar goed ik zag dat er twee hele leuke patronen van een kleedje en een tas bijgevoegd zaten, dus ik heb toch maar een bol mee genomen.

Afgelopen zaterdag stonden mijn zus en ik op de lentemarkt in Montfoort. Helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt. Zo jammer, ik heb er ook geen moment aan gedacht en mijn zus ook niet.
Het was wel balen dat het in de ochtend regende, want het was toen niet echt druk. 's Middags heb ik het wel drukker gehad, veel mensen die heel enthousiast waren over mijn produkten. Vooral mijn verjaardagsmutsen werden vaak bekeken. Maar helaas niet verkocht... Ik heb wel veel visite kaartjes uitgedeeld en hopenlijk komen ze een keer terug via mijn webwinkel.
Ook hebben wij onze haak workshops gepromoot, veel mensen vonden dit erg leuk en komen hopenlijk terug om bij ons een workshop te komen doen.
Wat mij ook op viel en wat ik zelf heel erg leuk vond was dat er verschillende kinderen bij mij in de kraam kwamen en helemaal gek waren van de zpagetti. Er was zelf een meisje die met 10 vriendinnetjes een wolclubje heeft. Zij haken, punniken en breien zo vaak ze maar kunnen. Ik heb haar toen de breivork laten zien en vervolgens stond ze in mijn kraam te breien op de breivork. Ze was niet meer te stoppen. En aan het eind van de dag stond er nog een meisje met de breivork die ook razend enthousiast was. Ik vind het echt aheel erg leuk dat kinderen ook aangestoken worden door dit hippe handwerk. Oh ja a.s donderdag komt er een meisje van bij mij een workshopje volgen, zij wil heel graag een tas haken.


En over kinderen en haken gesproken.....

Vorige week donderdag kwamen onze twee nichtjes een dagje haken bij mij en mijn zus. En zij namen hun twee kleine meisjes ook mee, die vervolgens op onze schoot mee zaten te haken. Ja je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.


Verder heb ik weer veel nieuwe produkten op mijn website gezet, ik had voor de lente markt veel zwemtassen gemaakt en helaas maar weinig van verkocht.... Dus ik heb ze op de foto gezet en nu staan ze op mijn website!



Oh ja en dan nog iets, ik heb een leuke site ondekt http://www.metdehand.nl/ Dit is een site met het principe van marktplaats, dus je kunt al je hand gemaakte creaties die je wilt verkopen op die site plaatsen. Ik vind het helemaal leuk en heb al een aantal produkten er op gezet.

Nou tot gauw maar weer!

Liefs VAN BRIE

10 opmerkingen:

  1. Toevallig vandaag bij de Hema geweest,op zoek naar de 'zpagetti'maar kon het bij mijn Hema niet vinden. Patronen zien erleuk uit, ben benieuwd hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de marktverkoop tegenviel, maar de interesse van het jongere publiek makkt een hoop goed, wat leuk dat die meisjes zo enthousiast waren! En nu nog jonger publiek...:-)
    Die garen stonden in de folder van de Hema ja. Kruidvat heeft het nu ook, alleen daar (sorry!) € 2,- goedkoper en inclusief haaknaald, ook met patronen er bij. Ik heb het heel demonstratief op tafel laten liggen met de hint er bij dat het bijna moederdag is ;-) (maar stiekem ook zelf een bol gehaald, mocht de hint niet aangekomen zijn of de boys misschien zelf al een geweldig idee hebben)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooie zwemtassen maak je! Ik heb een plunjezak voor mijn jongens ook al lang op de to-do-lijst staan. Maar de stofjes die ik er voor koop, verdwijnen steeds ergens anders in...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik vind ze zelf ook nog steeds super. Mijn kinderen hebben er ook één en tijdens de zwemles vallen ze lekker op tussen al die zelfde zwemles tassen en ze zijn ook heel handig want ze zijn waterdicht.

      Verwijderen
  4. Beste van Brie-welkom als volgster op mijn blog-leuk! En waw-2 creatieve zussen. Ik wens je een leuke vrijdag en alvast een goed weekend. Met hart&ziel toegewenst door Sil. PS. Kruitvat verkoopt ook die Zpagetty-zag ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Ja kruidvat ik heb daar ook twee bollen gekocht, want er zaten twee leuke patronen bij. Fijn weekend!

      Verwijderen
  5. Hééé Brie,

    Wat een SUPER gaaf blogje!
    En wat leuk, met z'n alle haken (Een Haak-Familie!)
    Ik wens je een prettig weekend toe.

    Liefs Zjanne,
    Sweet Zjaantje & Portfolio Zjanne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Zjanne,
      Ik vind jou blog ook zo leuk, ik word er helemaal blij van. Nou haakse en een fijn weekend!

      Liefs van Brie

      Verwijderen
  6. Wat jammer dat de verkoop tegenviel! Maar gewoon volhouden he! Je maakt prachtige dingen!
    Die zwemtassen zijn super!

    Fijn weekend en groetjes,
    Silvana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige zwemtas heb je gemaakt! Ik heb ook van dat geplastificeerd katoen liggen, maar heb er nog niet aan durven beginnen ;-) en dank je voor de link, ik ga eens kijken! Ziet er trouwens heel gezellig uit, dat samen haken zo :)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen